Door verhoogde druk op de bezorgdiensten kunnen pakketten vertraging oplopen. Fitsolution heeft daar geen invloed op. We vragen hiervoor begrip.

* Due to increased workload of the delivery companies, some parcels might be delayed. We hope for your understanding.

Verzending

1. U plaatst een bestelling en rond de betaling af. Op dat moment ontvangt u een geautomatiseerde order bevestiging via email. Mogelijk beland deze in de spamfolder. Nadat uw bestelling uw pakket is gemaakt zal deze worden verzonden

2. Levertijd
Bestellingen die vóór 14.00 uur zijn geplaatst, hebben doorgaans een levertijd van 2-3 werkdagen. Sommige producten hebben echter een langere levertijd van 7-10 werkdagen, omdat ze vanuit het buitenland worden verzonden of op maat worden gemaakt. Deze specifieke levertijden worden altijd duidelijk vermeld op de productpagina. Als een item niet op voorraad is, word je op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. We kunnen ervoor kiezen de verzending uit te stellen totdat je bestelling compleet is.

3. Betaling
Betaling kan met iDeal, Bancontact, creditcard en nu ook met After pay via Klarna. Daarnaast is het ook mogelijk om te betalen met Paypal.

4. Kosten
Gratis verzending is beschikbaar bij bestellingen vanaf € 52,50. Standaard verzendkosten bedragen € 7,50,- tenzij tijdens promotionele periodes anders wordt vermeld op onze website. Dit omvat tracking en verpakkingsmateriaal.

De verzendkosten worden na het plaatsen van de bestelling gefactureerd.

Je kunt de verzendkosten zien zodra de adresgegevens aan je bestelling zijn toegevoegd. Dit doe je door op je winkelmandje te klikken en de eerste stappen van de checkout te doorlopen. De bestelling is pas afgerond als de betaling is voldaan. Voor die tijd kan je de bestelling vrijblijvend afbreken.

Je kunt de verzendkosten zien zodra de adresgegevens aan je bestelling zijn toegevoegd. Dit doe je door op je winkelmandje te klikken en de eerste stappen van de checkout te doorlopen. De bestelling is pas afgerond als de betaling is voldaan. Voor die tijd kan je de bestelling vrijblijvend afbreken.

5. Adres gegevens
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verzendadres juist in te voeren en/of te controleren wanneer dit reeds is ingevuld. Eventuele extra verzendkosten of het zoek raken van het pakket vanwege verkeerde gegevens worden verhaald op de klant.

6. Ontvangst van goederen
De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket en/of het op tijd ophalen op een service punt. U dient de track&tracecode regelmatig te controleren om te controleren. Eventuele extra verzendkosten worden betaald door de klant.

Retourbeleid

1. Retourneren
Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht. Na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren. Alleen de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. U kunt (een deel van) uw bestelling retourneren via de volgende 4 stappen.

STAP 1. Pak de retour items zorgvuldig in en noteer duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet worden verwerkt. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.

STAP 2. Label en frankeer het pakket via POSTNL online en lever het in op een POSTNL service punt. Vanuit het buitenland dient u te verzenden met een bezorgdienst die samenwerkt met POSTNL. U kunt dit navragen bij de bezorgdienst. Zorg altijd dat het adres duidelijk zichtbaar is op het pakket.

Het retour adres:
Fitsolution Noordsingel 52, 3032 BE Rotterdam

STAP 3. De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u. Bewaar het verzendbewijs en de trackingsgegevens goed en net zolang tot de retour verwerkt is.

STAP 4. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen en geschied op de bron van betaling. Fitsolution heeft geen toegang tot de volledige betalingsgegevens van de klant. De terugbetaling is een geautomatiseerd proces.

De kosten en verantwoordelijkheid voor het in tact aankomen van de retourartikelen zijn voor rekening van u, de klant. Bewaar het verzendbewijs goed. U kiest zelf de wijze van retour zoals onverzekerd, aangetekend, verzekerd. U kunt de opties navragen bij de bezorgdienst. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd het verzendbewijs en de trackingsgegevens tot na verwerking van de retour.

2. Voorwaarden retour
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. U kunt er ook voor kiezen het product nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Indien een retour aankomt buiten de wettelijk vastgestelde termijn zullen de oorspronkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht. U kunt ervoor kiezen het pakket nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Ook deze verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Kosten van een kadoverpakking of versnelde levering worden niet gerestitueerd.

3. Terugbetaling retour
Er wordt gewacht met terugbetaling totdat de retour zending in ons bezit is. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen. U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. Fitsolution heeft geen inzage in uw bankgegevens. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 125 uitkomt dan worden de verzendkosten van de oorspronkelijke zending verrekend. Indien het emailadres is ingevuld, ontvangt u een alert zodra de retour is verwerkt.

Tegoeden kunnen niet retour.

9. Ruilen
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

10. Pakket vertraagd of zoek
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal Fitsolution met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat Fitsolution het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien track&trace de status ‘geleverd’ aangeeft, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Fitsolution zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft. Indien u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u mogelijk recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

11. Garantie
Indien een product een productiefout zou hebben, kunt u een mail sturen naar info@fitsolution.nl. Het product kan retour worden gezonden naar de fabrikant. Deze onderzoekt het product. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt, wordt een reparatie of vervangend product verzorgd. Indien er geen sprake is van een productiefout, gaat het product retour naar de klant en dient de klant alle verzendkosten zelf betalen (heen & terug). De uitslag van het onderzoek van de fabrikant is bindend. Fitsolution heeft samenwerkingen met fabrikanten binnen de EU en landen met een handelsverdrag met de EU.

———————————————————————————————-

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

Aan Fitsolution
Noordsingel 52
3032 BE Rotterdam

Beste Fitsolution,

– Ik wil graag een bestelling retourneren. Het gaat om het(de) volgend(e) product(en):
……

– Naam product
…..

– Ordernummer

…..

– Besteld op…/Ontvangen op…
…..

– Reden retour (niet verplicht, wel handig voor ons)
…..

Vriendelijke groet,

– Naam (zoals in de bestelling)
…..
– Adres (zoals in de bestelling)
…..
– Datum
…..